• Σοφία Συρίγου

Τι θες να αποδείξεις με την ινσταγκραμική σου εικόνα;


Είσαι party animal, business addict, ή family oriented;

Η ευρέως διαδεδομένη πλατφόρμα του Instagram παρέχει τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε ένα ιντερνετικό προφίλ που μας χαρακτηρίζει, μια online ταυτότητα με την οποία εκφράζουμε συγκεκριμένα ενδιαφέροντα, αλληλεπιδρούμε με άλλα προφίλ, ακολουθούμε αγαπημένους καλλιτέχνες και παρουσιάζουμε τον εαυτό μας. 

Βέβαια, η διαδικτυακή εικόνα που επινοεί ο καθένας για τον εαυτό του αποτελεί μονάχα μια πτυχή της προσωπικότητας του. Είναι το 1/1000 της αληθινής του οντότητας. Kι όμως, επηρεάζει την εντύπωση που δημιουργείται για τον ίδιο. 

Τα 20 stories με φίλους και ποτάρες σε βραδινά μαγαζιά δε σημαίνουν πάντα πως ο τάδε έχει τόσο μεγάλη παρέα, ούτε ότι είναι τόσο ευτυχισμένος στις βραδινές του εξορμήσεις. Κι όμως ο ίδιος περνά ένα μήνυμα αληθινό ή ψεύτικο. Αντίστοιχα, άτομα που προβάλλουν διαρκώς τις σχέσεις τους (#myman, #mylove, #couplegoals), ειδικά όταν αλλάζουν σύντροφο πιο γρήγορα κι απ’τον Μάνθο Φουστάνο, ενδεχομένως θέλουν να «διαφημίσουν την ευτυχία τους» κάνοντας απόλυτα σαφές, (το καταλάβαμε, enough) ότι δεν είναι μόνοι. 

Φυσικά, δεν θα προβάλλουμε τις στιγμές που αισθανόμαστε άσχημα αλλά θα επιδείξουμε τις καλές που διασκεδάζουμε. Γιατί όμως; Τελικά με τι κριτήριο επιλέγουμε να εκθέσουμε συγκεκριμένες πτυχές του εαυτού μας; Τι επιθυμούμε να δείξουμε; Είναι εκείνες οι στιγμές που είμαστε αληθινά ευτυχισμένοι; Ή μήπως εκείνες που νιώθουμε περήφανοι; Ή απλά δείχνουμε πράγματα που ικανοποιούν τα κριτήρια της αισθητικής μας θέλοντας να φανούμε καλόγουστοι και μέσα στα trends;

Ίσως οι πτυχές που επιδεικνύουμε να είναι τελικά, εκείνες για τις οποίες αισθανόμαστε τη μεγαλύτερη ανασφάλεια και τη μεγαλύτερη ανάγκη για επιβεβαίωση από τρίτους. Ίσως να είναι εκείνες που μας κάνουν να έχουμε την εικόνα του εξιδανικευμένα «σωστού». Σωστού συντρόφου, σωστού φίλου, σωστού επαγγελματία , σωστού lifestyle. Ίσως πασχίζουμε τόσο πολύ να γίνουμε φαινομενικά και στερεοτυπικά αποδεκτοί από τρίτους -των οποίων η γνώμη ισχυριζόμαστε ότι όχι απλά δεν μας ενοχλεί αλλά δεν μας αγγίζει στο ελάχιστο (λολ)- που τελικά η ινσταγκραμική και διαδικτυακή μας εικόνα ετεροκατευθύνεται. Ίσως, όμως, δεν είναι τόσο βαθυστόχαστο και εν τέλει ποστάρουμε στο Instagram ότι να’ναι. Aλλά αυτό δυσκολεύομαι να το πιστέψω.

Συνειδητά ή ασυνείδητα πάντως παρουσιάζουμε μια εικόνα η οποία υποκινείται από κάτι, επηρεάζει τις διαδικτυακές μας διεπαφές και την εντύπωση που σχηματίζουν οι άλλοι για εμάς. Η αλήθεια είναι ότι ζούμε σε μια μονίμως «καλωδιωμένη» εποχή όπου δυστυχώς ή ευτυχώς, η φαντασίωση που έχουμε δημιουργήσει στο προφίλ μας είναι και η πρώτη που βιώνει κάποιος που μας «συναντά» διαδικτυακά. 

Νέες φιλίες, σχέσεις, φλερτ ακόμα κι επαγγελματικές συμφωνίες πραγματοποιούνται μέσω Instagram σε έναν υψηλό βαθμό. Και αυτές τις επαφές τις επιδιώκουμε κιόλας. Αλλά, αλήθεια κατά ποσό έχουμε επίγνωση του τι εντύπωση δίνουμε και κατά πόσο αυτή ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα; Σας προκαλώ όλους να ρωτήσετε τον εαυτό σας και να αναστοχαστείτε πλάι μου, μήπως προσπαθώ να προβάλλω κάτι πλαστό, και αν ναι γιατί και για ποιόν; So, roll your eyes and think twice.

  • Facebook
  • Instagram
  • output-onlinepngtools

NEWSLETTER

Have you unplugged recently?

διαφημιστείτε

ταυτότητα

επικοινωνία

podcasts.png