• you, unplugged

Influencers & Κορωνοϊός


Υπάρχει παντού γύρω μας. Το βλέπεις όταν ανοίγεις το κινητό σου. Και την τηλεόραση. Και το ραδιόφωνο. Υπάρχει ακόμα και στην επιλογή που έκανες να βγεις από το σπίτι σου για να πας στο τάδε μέρος. Δεν πρόκειται για τον κορωνοϊό, αλλά κάτι που προϋπάρχει του ιού. Τους λεγόμενους influencers.


Όση καχυποψία και αν είχα απέναντι στον όρο και στο τι πρεσβεύει, τις τελευταίες ημέρες υπήρξαν πολλά διαδικτυακά περιστατικά που με έκαναν όχι μόνο να παραδεχτώ την ύπαρξη του, αλλά ακόμα και να ανακαλέσω την αρνητικά διακείμενη στάση μου προς το φαινόμενο. Βλέποντας την πρωτοβουλία της γνωστής Ιταλίδας fashion blogger να ξεκινήσει δωρεά για να στηρίξει τα νοσοκομεία της χώρας της καταφέρνοντας να συγκεντρώσει 4 εκατομμύρια, βλέποντας instagrammer και δημόσια πρόσωπα με διαφορετική εθνικότητα, εύρος, κοινό, κύρος και αριθμό ακολούθων να προσπαθεί ο καθένας με τον δικό του τρόπο να πείσει όλο και περισσότερο κόσμο να μείνει στο σπίτι, είτε προβάλλοντας την οικογενειακή ευτυχία, είτε την προσωπική αναζήτηση εντός σπιτιού,μου έγινε πλέον αισθητή και κατανοητή η επιρροή που ασκείται στην εποχή μας.

Με δεδομένο, λοιπόν, ότι το “influence” υπάρχει και μπορεί να είναι «όπλο» ή «εργαλείο » στα χέρια του καθενός, ομοίως ένας “influencer” μπορεί να είναι παράδειγμα προς μίμηση ή προς αποφυγή. Επομένως, είναι θεμιτό και εύλογο ο καθένας να χρησιμοποιεί τη δημοφιλία του για καλό σκοπό και υπέρ του δημοσίου συμφέροντος. Αυτό με τη σειρά του, φαίνεται να επιφέρει ακόμα μεγαλύτερη αποδοχή και δημοφιλία. Αποκορύφωμα αποτέλεσε στη σκέψη μου, το ότι Ελληνίδα ηθοποιός ζήτησε δημόσια από τους «δυνατούς » και τους «μεγιστάνες » της χώρας «να βάλουν το χέρι στην τσέπη», ώστε να γίνουν ο «Αβέρωφ » και ο «Συγγρός » της γενιάς τους. Αυτή η δημόσια έκκληση τράβηξε το ενδιαφέρον μου, καθώς είναι εύκολο να ζητάς κάτι από τους fan και τους ακόλουθους σου, τι γίνεται, όμως, στη περίπτωση που το ζητάς από τους οικονομικά ισχυρούς, όχι του Instagram, αλλά της χώρας σου;

Αν τα μέσα δικτύωσης είναι η «κοινή γνώμη» της εποχής μας, αυτή που νομιμοποιεί τις νόρμες και τα πρότυπα, αυτή που φοβάσαι να σε «πιάσει στο στόμα της» ,μπορούν τελικά οι influencers να γίνουν η κινητήριος δύναμη μιας τέτοιας χορηγίας; Έχουν τέτοια επιρροή οι influencers ως εκπρόσωποι της κοινής γνώμης; Και αν ναι, τότε ο σκοπός θα αγιάζει «τα μέσα». Αυτή θα ήταν μια θετική εξέλιξη για το “influence” που τόση σημασία φαίνεται να έχει στη εποχή μας. Ακόμη και στην εποχή του covid-19, ποιό είναι πιο μεταδοτικό;



Αυτή είναι η Μαρίνα. Πάσχει από γρήγορη πλήξη και παράλληλη συνύπαρξη 1000 σκέψεων ανά λεπτό στον εγκέφαλο. Καμιά φορά τις βάζει σε τάξη για να γράψει. Υποφέρει, επίσης από αντιθέσεις, καθώς αυτοπροσδιορίζεται ως ανασφαλής νάρκισσος με τάσεις ρομαντικού κυνισμού. Μην γίνεις σαν την Μαρίνα. Βασικά μην γίνεις σαν κανένα. Να σε αγαπάς όπως είσαι.

  • Facebook
  • Instagram
  • output-onlinepngtools

NEWSLETTER

Have you unplugged recently?

διαφημιστείτε

ταυτότητα

επικοινωνία

podcasts.png