• Σοφία Συρίγου

Drag queens, «εκπούστευση» και σουπερμάρκετ


Σοκ, δέος και ποικιλία αντιδράσεων έχει προκαλέσει η ανάρτηση-διαφήμιση της αλυσίδας σουπερμάρκετ Α-Β Βασιλόπουλους, για την γιορτή του πατέρα την Κυριακή 21 Ιουνίου. Η άκρως ταραχώδης ανάρτηση απεικονίζει έναν πατέρα αγκαλιά με την κόρη του , ο οποίος φαίνεται να είναι βαμμένος από την ίδια, ενώ έχει στα μαλλιά του αξεσουάρ και κοκαλάκια.


Αρχικά, η ανάρτηση τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram, συγκέντρωσε 1.500 σχόλια και πάνω από 4.500 like-αντιδράσεις, ενώ οι υπόλοιπες αναρτήσεις της εταιρίας έχουν γύρω στα 400 like-αντιδράσεις και μηδαμινά σχόλια. Τα σχόλια που ακολούθησαν είναι το λιγότερο, ενδιαφέροντα…


Σύντομα και περιεκτικά, τα σχόλια κατακλύστηκαν από εξέχοντα ανδρισμό, αυτόν τον ανδρισμό που ξεχειλίζει από τα μπατζάκια και τις μπλούζες με τα φαρδιά μανίκια. Η περίσσια και αδικαιολόγητη ευθιξία και η πλήρης άγνοια περί του τι σημαίνει να είναι κανείς drag queen ήταν έξτρα στοιχεία. Ναι! Όλως περιέργως, πολλοί επίδοξοι σχολιαστές θεώρησαν τον εικονιζόμενο πατέρα drag queen. Για να μην προβώ σε μακροσκελή ανάλυση για την drag queen culture, άλλωστε όποιος θέλει μπορεί να κάνει την έρευνα του πολύ εύκολα και γρήγορα , θα πω μόνο πως όταν μια κόρη βάφει τον πατέρα της δεν μεταμορφώνεται σε drag queen. Ξέρω πως είναι σοκαριστικό αλλά αν ασχολείσαι και παίζεις με το παιδί σου και εκείνο θέλει να σε βάψει δε σε κάνει drag queen.


Τα προσωπικά μου αγαπημένα σχόλια, και αγαπημένα καθώς όταν τα διαβάζεις κάνεις τόσο έντονο eye roll, που γυρνάνε τα μάτια πίσω και φτάνουν εγκέφαλο, είναι τα σχόλια του τύπου: «Είστε ανώμαλοι και προωθείτε την εκπούστευση των παιδιών μας, δεν ξαναγοράζω από εσάς!»


Από πού να αρχίσω; Αρχικά η «εκπούστευση», όπως είπε και ο κομψός κύριος που έκανε το σχόλιο, πιθανολογώ πως δεν συμβαίνει με διαφημίσεις. Ειδικός δεν είμαι βέβαια, αλλά κάτι μου λέει πως βλέποντας αυτή τη διαφήμιση δεν σου έρχονται ξαφνικές και ανεξέλεγκτες ορμές προς το ίδιο φύλο. Δεν δουλεύει έτσι.


Εν έτη 2020 ψάχνουμε ακόμα τα μαγικά και τα μαντζούνια που σε κάνουν ομοφυλόφιλο. Η «εκπούστευση» μοιάζει κατάρα ή ασθένεια που κολλάει, στα μάτια ορισμένων. Ορισμένων πολύ εύθικτων και ακόμα περισσότερο αρρενωπών. Ορισμένων, που φοβούνται μάλλον να παίξουν ξέγνοιαστα με τα παιδιά τους γιατί μπορεί να τους κάνουν κάτι που θεωρείται θηλυκό. Και τι χειρότερο από το να κάνεις κάτι «θηλυκό» ενώ είσαι άντρας;


Βέβαια, δεν περνάνε απαρατήρητα και τα σχόλια-απειλές. «Χάνετε 500 ευρώ το μήνα από εμένα και την οικογένεια μου με αυτή τη δημοσίευση. Σας εύχομαι πτώχευση!». Ανατριχίλα και ταραχή κατακλύζει τον κύριο Βασιλόπουλο που έχασε τον μεγαλοπελάτη και τους μεγαλοπελάτες. Είναι άραγε η εικόνα ενός πατέρα με μακιγιάζ ικανή να προκαλέσει τις ευχές περί πτώχευσης μιας ολόκληρης εταιρείας; Ναι, είναι και πραγματικά είναι λυπηρό όταν υπάρχουν τέτοιες αντιλήψεις.


Εύθραυστο πράγμα ο ανδρισμός, εύθραυστο και μακράν πιο σημαντικό από το να είσαι πατέρας απ’ ότι φαίνεται. Η διαφήμιση στα δικά μου μάτια και στα μάτια πάρα πολλών, είναι η απεικόνιση μιας τρυφερής στιγμής, όπου ένας πατέρας αγκαλιάζει την κόρη του. Είναι βαμμένος και στολισμένος γιατί προηγουμένως έπαιζε μαζί της. Είναι απαλλαγμένος από παλαιολιθικής εποχής «πρέπει» και «μη» και απλά απολαμβάνει την συντροφιά της κόρης του. Γίνε σαν αυτό τον πατέρα, και δύο φορές τη μέρα roll your eyes and think twice!

NEWSLETTER

Have you unplugged recently?

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • output-onlinepngtools
TALK SHOW.png